Door loop alle stappen om te kijken of u het probleem zelf kunt oplossen.
Laten we dan even troubleshooting doen.
De kwaliteit van je VoIP-gesprekken wordt in belangrijke mate bepaald door de kwaliteit van je netwerk, modem/router en internetverbinding. Als er onvoldoende bandbreedte beschikbaar is of wanneer het netwerk instabiel is, dan komen pakketjes met spraak te laat, in de verkeerde volgorde of helemaal niet aan. De klachten kunnen variëren van kleine tikjes en haperingen tot volledig onverstaanbare gesprekken.
Door loop onderstaande stappen om te kijken of u het probleem zelf kunt oplossen.
Allereerst moet u controleren of uw internetverbinding actief is. Dit kunt u simpel doen door met uw computer naar onze website te gaan. Krijgt u onze website te zien, dan is uw internetverbinding actief. Let op, het kan zijn dat uw VoIP toestellen op een andere internetverbinding zijn aangesloten, dan waar u zelf mee doet internetten. Controleer of de internetverbinding waar de VoIP toestellen op aangesloten zijn actief is.
Laat uw toestel of basisstation opnieuw opstarten. Dit kunt u doen door de stroom van het toestel of het basisstation af te halen voor minimaal 30 sec. Na 30 sec. kunt u de stroom weer aansluiten. Het toestel of basisstation start opnieuw op en zal weer verbinding maken met ons platform. Dit kan enkele minuten duren, afhankelijk welk toestel of basisstation u gebruikt.
Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, indien u twijfelt haal de kabel los en sluit hem opnieuw aan. Het is tevens van belang dat uw toestel of basisstation rechtstreeks is aangesloten op uw internet modem.
Laat uw internet modem opnieuw opstarten. Dit kunt u doen door de stroom van het internet modem af te halen voor minimaal 30 sec. Na 30 sec. kunt u de stroom weer aansluiten. Uw internet vervinding start opnieuw op en zal weer verbinding maken. Dit kan enkele minuten duren, afhanelijk welk modem u gebruikt.
De kwaliteit van je VoIP-gesprekken wordt in belangrijke mate bepaald door de kwaliteit van je netwerk, modem/router en internetverbinding. Als er onvoldoende bandbreedte beschikbaar is of wanneer het netwerk instabiel is, dan komen pakketjes met spraak te laat, in de verkeerde volgorde of helemaal niet aan. De klachten kunnen variëren van kleine tikjes en haperingen tot volledig onverstaanbare gesprekken.
Een aantal tips om de klachten te verhelpen:
Als je het idee hebt dat er voldoende bandbreedte is, maar toch klinken je gesprekken niet zuiver, dan kan het zijn dat je internetverbinding zelf niet stabiel is. Door middel van deze verbindingstest kun je de kwaliteit van je internetverbinding testen. Zorg ervoor dat je dit test met een bekabelde computer of laptop direct aan je internetmodem.
Indien uw internetverbinding actief is, u een power reboot gedaan heeft, de kabels heeft gecontroleerd en uw toestel nog niet werkt naar behoren, kunt u contact opnemen met onze technische helpdesk. 085 401 70 70 of stuur een e-mail naar support@connectvoip.nl